reklama

Kým vlastne sme?

V poslednom čase sa stali veľkým hitom vyhlásenia typu: „Som sám sebou“ alebo „Na nič sa nehrám, keď som smutný, plačem, keď som veselý, smejem sa.“ Predstieranie je však od pradávnych čias nielen ľudskou, ale aj zvieracou prirodzenosťou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Bez skrývania a maskovania by obeť neušla predátorovi. Samec by „nezbalil“ samičku, keby sa netváril väčší a silnejší, než v skutočnosti je. Takéto príklady sa však nenájdu len v zvieracej ríši. Bez predstierania by neboli reklamy, politika, filmy.

 Väčšina ľudí hľadá u svojich priateľou úprimnosť ako jednu z najpodstatnejších vlastností. Ani úprimnosť však nie je vždy žiadúca. Prezentovať svoj názor taktným spôsobom, hovoriť veci, čo nezraňujú a pritom sú pravdivé je umenie. Nemôžeme predsa kamarátke povedať: „Fíha, ty si cez Vianoce poriadne pribrala! Mala by si už niečo robiť s tým tvojím zadkom.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Keď sa cítim „sama sebou“ v rozgajdaných kapsáčoch, neoblečiem si ich do divadla alebo na maturitnú skúšku. Tak, ako si neoblečiem večerné šaty na opekačku v lese. Znamená to, že sa na niečo hrám? Ak nie, čo to teda je? Ak áno, je niekto vôbec niekedy sám sebou?

 Túto úvahu by som zakončila výrokom mojej kamarátky, ktorá raz konzumujúc miniatúrnu mrkvičku miesto obeda skonštatovala: „Ja nedržím diétu. Diéty neuznávam. Ja len menej jem za účelom straty hmotnosti.“

 Záver? Hlavne, že sme sami sebou...

Katarína Tholtová

Katarína Tholtová

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemám rada paradajky. Zoznam autorových rubrík:  Obranný mechanizmus č. 6SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu